За да коментирате, моля, влезте в профила
си!
niakoj moje li da mi kaje ne6to za filmow skener pokazateli za izbor firmi proizwoditeli ceni .plustek niakoj znae li tazi firma

"Нещо" за филмов скенер мога да ти кажа на мига - филмовият скенер се използва за сканиране на филми. Ако искаш да научиш нещо повече, попрочети, та да знаеш какъв въпрос да зададеш поне. Или поне, ама поне цена.
Преди време имаше такъв въпрос във Фото Култ.
По-долу ще копирам текста който тогава написах на същия въпрос от автор зададен там.
Ето и линка към първоначалната публикация там:
http://photo-cult.com/forum.php?c=2&t=22813
Гледай какво число за плътностите му пишат,каква оптическа резолюция,и колко бита на канал му е аналогово-цифровия преобразувател.
1.Относно плътността - поради цветната маска на негативните филми,плътността им е малка,обикновенно не повече от 1.8 до 1.9.Така че всеки филмов( а не офис) скенер ще има по-голяма от тях и ще се справи.Позитивите имат обаче плътност към 4.0.Ако снимаш позитиви(или някой ти даде да му сканираш срещу заплащане например) е добре да имаш по хубав модел макар че и най скъпия не може да извади плътност 4.0(барабанните могат и над 4.0,ама това е друга тема).Аз най-често получавам плътност 3.94 от Ектахромите на Кодак,което е и според спесификацията на производителя.
2.Оптическата резолюция - обикновено ще намериш около 4000 точки на инч при добрите модели - напълно можеш да покриеш резолюцията на всички любителски цветни и Ч/Б негативи. За професионалните цветни и особено Ч/Б и Инфрачервени негативи дори тази резолюция не е достатъчна,ама само много малко.
Имаше тест на позитив Фуджи Провия миналата година и той показа че филма разделя полезна информация до 5000 точки на инч.След това е безмислено.Забележи обаче че оптиката ти може би няма тази резолюция,следователно и кадрите по филма ти няма да я имат.
3.Фотографския филм според много кинематографисти,а и фотографи,има потенциал за толкова цвята колкото едно 14-битово електронно устройство.Хубавите скенери затова имат 14-битов АЦП и после записват файла в стандартен 16-битов файл,а още по-хубавите си имат направо 16-битов АЦП.
За да видиш. обаче ефекта на 16-те бита е необходима лека настройка на гамата.
Хаселблад затова пуснаха цифровия си модел с 16-бита на цвят.
Цветните любителски негативи,както вече писах имат и малка плътност и малка резолюция.Така че сигурно ще си намериш скенер който да "вади" всичко което те съдържат в себе си.
Според Фуджи,например,модела им Фуджи Супериа разделя 60 линии на милиметър.Това са си около 3.1 мегапиксела от 24 х 36мм кадър.
Замислял ли си се защо Кодак минилабовете които са с вграден скенер могат само 2160 х 1440 (3.1 МП)? Просто защото най-често се сканират филмите за любители които си могат толкова. А те(любителските филми),могат толкова защото толкова е достатъчно на 99% от хората за да си разпечатат най-разпространения размер 10 х 15 см семейни снимки.
Според Кодак един такъв филм търпи 4.4 пъти увеличение без да почне да му се вижда зърното.
Много важен факт,но пренебрегван като важност от повечето потребители,е софтуера към скенера.Много често когато фирмата произвидител пусне нова версия на софтуера към скенера,качеството на сканираните файлове се подобрява без да си сменил нищо по "хардуера"!
Успех и да покажеш как сканираш после.
По-долу ще копирам текста който тогава написах на същия въпрос от автор зададен там.
Ето и линка към първоначалната публикация там:
http://photo-cult.com/forum.php?c=2&t=22813
Гледай какво число за плътностите му пишат,каква оптическа резолюция,и колко бита на канал му е аналогово-цифровия преобразувател.
1.Относно плътността - поради цветната маска на негативните филми,плътността им е малка,обикновенно не повече от 1.8 до 1.9.Така че всеки филмов( а не офис) скенер ще има по-голяма от тях и ще се справи.Позитивите имат обаче плътност към 4.0.Ако снимаш позитиви(или някой ти даде да му сканираш срещу заплащане например) е добре да имаш по хубав модел макар че и най скъпия не може да извади плътност 4.0(барабанните могат и над 4.0,ама това е друга тема).Аз най-често получавам плътност 3.94 от Ектахромите на Кодак,което е и според спесификацията на производителя.
2.Оптическата резолюция - обикновено ще намериш около 4000 точки на инч при добрите модели - напълно можеш да покриеш резолюцията на всички любителски цветни и Ч/Б негативи. За професионалните цветни и особено Ч/Б и Инфрачервени негативи дори тази резолюция не е достатъчна,ама само много малко.
Имаше тест на позитив Фуджи Провия миналата година и той показа че филма разделя полезна информация до 5000 точки на инч.След това е безмислено.Забележи обаче че оптиката ти може би няма тази резолюция,следователно и кадрите по филма ти няма да я имат.
3.Фотографския филм според много кинематографисти,а и фотографи,има потенциал за толкова цвята колкото едно 14-битово електронно устройство.Хубавите скенери затова имат 14-битов АЦП и после записват файла в стандартен 16-битов файл,а още по-хубавите си имат направо 16-битов АЦП.
За да видиш. обаче ефекта на 16-те бита е необходима лека настройка на гамата.
Хаселблад затова пуснаха цифровия си модел с 16-бита на цвят.
Цветните любителски негативи,както вече писах имат и малка плътност и малка резолюция.Така че сигурно ще си намериш скенер който да "вади" всичко което те съдържат в себе си.
Според Фуджи,например,модела им Фуджи Супериа разделя 60 линии на милиметър.Това са си около 3.1 мегапиксела от 24 х 36мм кадър.
Замислял ли си се защо Кодак минилабовете които са с вграден скенер могат само 2160 х 1440 (3.1 МП)? Просто защото най-често се сканират филмите за любители които си могат толкова. А те(любителските филми),могат толкова защото толкова е достатъчно на 99% от хората за да си разпечатат най-разпространения размер 10 х 15 см семейни снимки.
Според Кодак един такъв филм търпи 4.4 пъти увеличение без да почне да му се вижда зърното.
Много важен факт,но пренебрегван като важност от повечето потребители,е софтуера към скенера.Много често когато фирмата произвидител пусне нова версия на софтуера към скенера,качеството на сканираните файлове се подобрява без да си сменил нищо по "хардуера"!
Успех и да покажеш как сканираш после.
Ето и трите модела на Никон и цени:
1.Super Coolscan V ED (LS-50 ED) 4000dpi 35mm film format,38 sec - 1399 лв.
2.Super Coolscan 5000 ED 4000 dpi 35mm film format, ultra-fast 20 sec. - 2499 лв.
3.Super Coolscan 9000 ED 4000dpi 35mm/Medium Format/16mm
- 4999 лв.
Имат аксесоари за всичко - дори и за филм от електронен микроскоп.Могат и среден формат,както и 35мм позитиви и негативи.
1.Super Coolscan V ED (LS-50 ED) 4000dpi 35mm film format,38 sec - 1399 лв.
2.Super Coolscan 5000 ED 4000 dpi 35mm film format, ultra-fast 20 sec. - 2499 лв.
3.Super Coolscan 9000 ED 4000dpi 35mm/Medium Format/16mm
- 4999 лв.
Имат аксесоари за всичко - дори и за филм от електронен микроскоп.Могат и среден формат,както и 35мм позитиви и негативи.
Хм, нещо в паметта ми говори, че при негативите имаме поне с още 1-ца повече плътност, но може и да греша.. Или беше за ч/б..

Повечето цветни негативи на Кодак и Фуджи имат не повече от 1.8 плътност. В някоя графика можеш да видиш как графиката започва от 2 но това е за супер малък участък от спектъра и е обикновенно когато върху филма е ескпониран със светлина с около 400 до 450 нанометра дължина на вълната.Т.е. лилаво към синьо.
Черно-белите негативи пък са с най-ниска плътност от всички негативи.
Черно-белите негативи пък са с най-ниска плътност от всички негативи.
Имам един за продаване. Ако те интересува, обади се. Марка Acer, 2800 dpi, малко употребяван. Ще го дам за 500 лева.

За да коментирате, моля, влезте в профила си!