За да коментирате, моля, влезте в профила
си!
Много хора тръгваме към морето тези дни.
Според прогнозата за времето ще е хладно и дъждовно. Супер време за снимки.
Какви тела, обективи и аксесоари са необходими и най-подходящите за снимане на модели.
Например какво да имаме в предвид за измерването на светлината когато снимаме например брюнетка със шоколадена кожа и светещо руса украинка с кожа като сняг, за да получим разработка където искаме.
Обективите аз ги деля на две групи:
1.Такива с които модела е наясно за присъствието им.
2.Такива с които модела не е наясно за присъствието им (някъде от поне 300мм нагоре).
Според прогнозата за времето ще е хладно и дъждовно. Супер време за снимки.
Какви тела, обективи и аксесоари са необходими и най-подходящите за снимане на модели.
Например какво да имаме в предвид за измерването на светлината когато снимаме например брюнетка със шоколадена кожа и светещо руса украинка с кожа като сняг, за да получим разработка където искаме.
Обективите аз ги деля на две групи:
1.Такива с които модела е наясно за присъствието им.
2.Такива с които модела не е наясно за присъствието им (някъде от поне 300мм нагоре).
35mm : Ako ima6 vyzmojnost i ima6 jelanie spodeli pove4e ne6ta ,6te mi byde interesno i polezno :)
Това би ли свършило работа ???

Или това -

Или това -

Редактирано от автора , 31.08.2007 14:13:13
Смятам че темата ще е полезна понеже всеки може да напише каква техника и фотографски прийоми използва за портрети и може да сподели къде са срешнали проблеми и как (ако) са намерили решение за тях. Ако не са, то тук и сега в тази тема може да се напишат много полезни неща от много хора.
Поне на това се надявам.
MAISTOROV: Вече си имам сериозна приятелка и не искам а и не ми дават : ) да снимам руси украинки и рускини (или каквито и да са), така че почвам да позабравям как се снимат.
Специализирал съм се на това което имам - брюнетка с много бял тен.
Все пак за украинките и рускините - тена и косата им е много по светла от 18-те, 14-те, или дори 12-те % отразено сиво по което се калибрират вградените светломери във фотоапаратите, или пък външните светломери.
Дори и Кодак имат ситен текст на сивите си карти че картата е за 18%, ама една средностатистическа сцена всъщност отразява 13.5 % сиво.
Вземи това с предвид, после цвета на кожата и поне малко ще трябва да компенсираш в + за да имаш разработка в кожата.
За негри тази компенсация не е необходима. За роми - много финна по преценка.
Поне на това се надявам.
MAISTOROV: Вече си имам сериозна приятелка и не искам а и не ми дават : ) да снимам руси украинки и рускини (или каквито и да са), така че почвам да позабравям как се снимат.
Специализирал съм се на това което имам - брюнетка с много бял тен.

Все пак за украинките и рускините - тена и косата им е много по светла от 18-те, 14-те, или дори 12-те % отразено сиво по което се калибрират вградените светломери във фотоапаратите, или пък външните светломери.
Дори и Кодак имат ситен текст на сивите си карти че картата е за 18%, ама една средностатистическа сцена всъщност отразява 13.5 % сиво.
Вземи това с предвид, после цвета на кожата и поне малко ще трябва да компенсираш в + за да имаш разработка в кожата.
За негри тази компенсация не е необходима. За роми - много финна по преценка.




Първия (Цайс) е за среден формат 6 х 6 см на байонет Хаселблад и е 4/1700 мм. С него мога да направя портрет от Созопол на момиче стоящо на плажа в Приморско. :)
Интерсно ми ще е да разбера някой използва ли затоплящши филтри за портретните им снимки и какви филтри.
Как се справяте с дефектите по кожата на моделите БЕЗ да отнемате от резолюцията на снимката (например блър и други ефекти премахват детайлите от снимката и са много жесток начин да се скрие дефект с тях).
На мен за случая ми идва на ум един филтър на Цайс - Carl Zeiss Softar, произвежда се от Zeiss Oberkochen, но се предлага от Schneider заедно с техните B+W филтри. Този филтър скрива дефектите без да намалява резолюцията - нещо което всички други Софт филтри не могат.
Маисторов, ако намериш баритена хартия вземи - ще ти покажа как се използва за портрети. Аз не пия повече от една бира (ако накой ме черпи).
Интерсно ми ще е да разбера някой използва ли затоплящши филтри за портретните им снимки и какви филтри.
Как се справяте с дефектите по кожата на моделите БЕЗ да отнемате от резолюцията на снимката (например блър и други ефекти премахват детайлите от снимката и са много жесток начин да се скрие дефект с тях).
На мен за случая ми идва на ум един филтър на Цайс - Carl Zeiss Softar, произвежда се от Zeiss Oberkochen, но се предлага от Schneider заедно с техните B+W филтри. Този филтър скрива дефектите без да намалява резолюцията - нещо което всички други Софт филтри не могат.
Маисторов, ако намериш баритена хартия вземи - ще ти покажа как се използва за портрети. Аз не пия повече от една бира (ако накой ме черпи).

Редактирано от автора , 31.08.2007 15:29:27
35mm : Blagodarq za infoto :) a za birata ,ima6 q


Кире я разясни малко каква е тая баритена хартия че не стоплям ??? намирам инфо за Баритна същото ли е ???
Много е бяла и вкарва повече бяла светлина в сцената. Ако имаш вземи и малко матова хартия.
Имам си нов светломер Sekonic L-758DR DIGITALMASTER (1599 лв с ДДС + 50 с ДДС лв за сенник за спот метъра му). И основно меря по падаща а не по отразена светлина, но ще поговорим и за това как максимално да се използва светломера във фотоапарара по отразена.
L-758DR DIGITALMASTER може да се "профилира", или с други думи да се програмира да реагира на светлината точно както сензора на фотоапарата който имам или както на типа филм който използвам в даден момент.
Това се нарича "Exposure Profiling".
Има и нещо което от Sekonic наричат "Pre-Exposure Warning"
- показва и предупрецдава когато измерената стойност надвишава динамичния обхват на сензора на дадения фотоапарат или експозиционната широта на зададения му филм.
Анализира и ми показва дори например количеството на околното осветление и на светкавицата(светкавиците) в сцената и колко проценти (%) е светкавицата от общото осветление.
Или както се казва в рекламата:"Всички светломери итерпретират езика на светлината.Това което прави L-758DR DIGITALMASTER специален е че той интерпретира светлината на диалекта на сензора на вашия фотоапарат."
Мери диафрагми от (при падаща) f/0.5 до f/161.2 (приблизително f/175).
Имам си нов светломер Sekonic L-758DR DIGITALMASTER (1599 лв с ДДС + 50 с ДДС лв за сенник за спот метъра му). И основно меря по падаща а не по отразена светлина, но ще поговорим и за това как максимално да се използва светломера във фотоапарара по отразена.
L-758DR DIGITALMASTER може да се "профилира", или с други думи да се програмира да реагира на светлината точно както сензора на фотоапарата който имам или както на типа филм който използвам в даден момент.
Това се нарича "Exposure Profiling".
Има и нещо което от Sekonic наричат "Pre-Exposure Warning"
- показва и предупрецдава когато измерената стойност надвишава динамичния обхват на сензора на дадения фотоапарат или експозиционната широта на зададения му филм.
Анализира и ми показва дори например количеството на околното осветление и на светкавицата(светкавиците) в сцената и колко проценти (%) е светкавицата от общото осветление.
Или както се казва в рекламата:"Всички светломери итерпретират езика на светлината.Това което прави L-758DR DIGITALMASTER специален е че той интерпретира светлината на диалекта на сензора на вашия фотоапарат."
Мери диафрагми от (при падаща) f/0.5 до f/161.2 (приблизително f/175).

Редактирано от автора , 31.08.2007 21:45:09
Кириле вземи си, желатиновите филтри брат, там е истината, вземи си и за подводните, и той е добър.
Друго ти не требе за моделите
Друго ти не требе за моделите




А вземи и едно ND, че са не знае колко ще е светло, Добре че навремето си купих "Голямата Берта"
както я наричам :)
както я наричам :)
За да коментирате, моля, влезте в профила си!