За да коментирате, моля, влезте в профила
си!
е тва е въпроса... какд а избегна слабата светлина и отражението във витрината : )
Защо си мислиш, че въобще ще ти позволят?
Статив, дълга експонация или стабилизиран обектив и светкавица в тавана(може и без светкавица, зависи колко е светло), или по-големи дифузери/чадъри/софтбоксове...
Бозо, след като ще се снима през витрина, значи Терзиев не е поканен да снима, демек - никой няма да го пусне с допълнително осветление.
Терзиев, я раздуй проблема от основата, че на боб поне аз не мога да гледам. Отражението е бял кахър. Залепяш обектива на джама и снимаш. Картини няма да снимаш или поне масло - със сигурност. най-много някой акварел, ама да снимаш картини си е яко перверзия, явно ще са експонати - или исторически или технически музей. Вероятно имаш познати, след като си сигурен, че ще те пуснат... Я раздуй най-добре!
Терзиев, я раздуй проблема от основата, че на боб поне аз не мога да гледам. Отражението е бял кахър. Залепяш обектива на джама и снимаш. Картини няма да снимаш или поне масло - със сигурност. най-много някой акварел, ама да снимаш картини си е яко перверзия, явно ще са експонати - или исторически или технически музей. Вероятно имаш познати, след като си сигурен, че ще те пуснат... Я раздуй най-добре!
не картини, исторически експонати искам ,които са по дребни и са във витрина
кои ти каза, че трябва да ми позволяват? преди 3-4 дена снимах във варненския музей и нищо не ми казаха..а и в други съм снимАл
нямам още проесионален, а искам да разбера дали може с обикновен любителски апарат (самсунг S850) да избегна отражението
кои ти каза, че трябва да ми позволяват? преди 3-4 дена снимах във варненския музей и нищо не ми казаха..а и в други съм снимАл
нямам още проесионален, а искам да разбера дали може с обикновен любителски апарат (самсунг S850) да избегна отражението
В много музей и църкви е забранено снимането.Аз лично имам приемливи кадри в църкви. Използвам нощни настройки-дълга експонация и в зависимост от светлината по-високо ISO, a за стабилизация - подпирам някъде апарата и снимам с отложен старт. Дано не написах големи глупости
Успех!

в някои музеи може и да ти конфискуват апарата )))
иначе в повечето не е забранено, а искат да се плаща - особено в църквите.
преди време си правих труда да проверя доколко е законно и се оказа, че никой не може да им забрани да ти искат по пет лева, но пък следва да ти издават касова бележка - до момента не съм видял църква с касов апарат, но пък и едва ли има данъчен, който да изпляска акт на църквата...
но времената се менят - знае ли човек )))
иначе в повечето не е забранено, а искат да се плаща - особено в църквите.
преди време си правих труда да проверя доколко е законно и се оказа, че никой не може да им забрани да ти искат по пет лева, но пък следва да ти издават касова бележка - до момента не съм видял църква с касов апарат, но пък и едва ли има данъчен, който да изпляска акт на църквата...
но времената се менят - знае ли човек )))
Малко офф-топик, ама ми стана интересна тази дискусия, най-вече в частта си за забраненото/разрешеното снимане в музеите, и таксата от 5 лв., или конфискация.
Снимал съм в National Gallery of Art във Вашингтон с Pentax K200D с китовия обектив 18-55 без никой да ми каже и копче. Единственият дебат се разгоря при влизането ми в музея (поне в САЩ минаваш през стриктна охрана, която те тараши ако си с чанта или раница) по отношение на монопода, който носих. Дебатът беше "Триножник ли е монопода
, или не е?" (триножниците бяха забранени за внасяне, а моноподите не бяха упоменати). Разбира се, оказа се, че монопода е триножник!
Защото така беше решила черничката от охраната.
След този дребен проблем всичко останало ми беше разрешено - снимах си на воля, каквото ми харесва. Разбира се, снимките на платната не бяха с високо качество, но те така и така са си за лично моя (семейна) наслада. За домашно ползване, така да се каже...
А виж, в майка България - по 5 лв...., или конфискация...
Снимал съм в National Gallery of Art във Вашингтон с Pentax K200D с китовия обектив 18-55 без никой да ми каже и копче. Единственият дебат се разгоря при влизането ми в музея (поне в САЩ минаваш през стриктна охрана, която те тараши ако си с чанта или раница) по отношение на монопода, който носих. Дебатът беше "Триножник ли е монопода




След този дребен проблем всичко останало ми беше разрешено - снимах си на воля, каквото ми харесва. Разбира се, снимките на платната не бяха с високо качество, но те така и така са си за лично моя (семейна) наслада. За домашно ползване, така да се каже...
А виж, в майка България - по 5 лв...., или конфискация...

За да избегнеш отражението във витрината най-доброто решение, според мен, е гъвкав (гумен) сенник на обектива. Като го опреш в стъклото на витрината никаква светлина не прониква откъм обектива - съответно няма отражение. Лекичко само да не възбудиш алармата!
Друго решение на този проблем е да ползваш поляризационен филтър, но той намалява значително и без това оскъдната светлина. Високо ISO и стабилизиран обектив ще са ти от полза!
Светкавица в тавана едва ли е много практично - на истинските музеи таванът е твърде висок, а и това може да пречи на другите посетители. В никой уважаван музей не би трябвало да ти забранят да снимаш (ако не нарушаваш спокойствието на останалите, разбира се), но може да има ограничения за употребата на светкавица (за много стари и уязвими на светлина експонати е недопустимо, естествено). А, това е малко извън твоя въпрос, струва ми се.
Друго решение на този проблем е да ползваш поляризационен филтър, но той намалява значително и без това оскъдната светлина. Високо ISO и стабилизиран обектив ще са ти от полза!
Светкавица в тавана едва ли е много практично - на истинските музеи таванът е твърде висок, а и това може да пречи на другите посетители. В никой уважаван музей не би трябвало да ти забранят да снимаш (ако не нарушаваш спокойствието на останалите, разбира се), но може да има ограничения за употребата на светкавица (за много стари и уязвими на светлина експонати е недопустимо, естествено). А, това е малко извън твоя въпрос, струва ми се.

Не само в църквите е забранено да се снима, а и в двора на манастирите (напр. Бачковския), но това е нормално, защото както се говори, под него има разположена военна ракетна остановка.
благодаря на всички за отговорите.. ако иската дискутираите още : ))))
И аз щях да отбележа както Цецо да си вземеш поляризационен филтър
Аз така се сдобих с моя.. но така и не снимахме в музея


За да коментирате, моля, влезте в профила си!