За да коментирате, моля, влезте в профила
си!
Айде и аз с въпросче...
Значи искам да ползвам обективите си от Нинончето на Канон 450Д. Знам, че има преходници. Може ли някой да се включи с мнение откъде да намеря такъв преходник (проверявах във фотосинтезис - няма). Също така как се държат никонски обективи на канон. Доколкото видях из нета тия пръстени имат и контактни елементи и може да се ползва автофокуса на обективите с мотор.

Значи искам да ползвам обективите си от Нинончето на Канон 450Д. Знам, че има преходници. Може ли някой да се включи с мнение откъде да намеря такъв преходник (проверявах във фотосинтезис - няма). Също така как се държат никонски обективи на канон. Доколкото видях из нета тия пръстени имат и контактни елементи и може да се ползва автофокуса на обективите с мотор.
vache, ти ме разби! Каква е целта на експеримента ако не е тайна? Нали си имаш никонско тяло. Ако някой може да ти помогне това е Киро - 35mm

Ами имам си никонско и канонско тяло
Идеята е, че ще трябва да поддържам 2 системи по ред причини. Механичните обективи ми стават и на двата апарата. Имам един 70-300 с мотор е и би трябвало да стане на Канона с преходника. 50 мм никкор няма мотор и няма как да се ползва автофокуса на канона, но пък е чудесен обектив. Просто искам засега да ползвам наличните обективи и на двата апарата, без да купувам за канона
Канона е с 12 МП матрица, а никона ми с 6 МП. Обаче аз си имам и ще продължа да си имам слабост към никон, но искам да позлвам и другото. Абе малко би е историята, ама така е по-интересно
Виж, наистина мога да питам 35 мм. Дано и други се включат

Идеята е, че ще трябва да поддържам 2 системи по ред причини. Механичните обективи ми стават и на двата апарата. Имам един 70-300 с мотор е и би трябвало да стане на Канона с преходника. 50 мм никкор няма мотор и няма как да се ползва автофокуса на канона, но пък е чудесен обектив. Просто искам засега да ползвам наличните обективи и на двата апарата, без да купувам за канона

Канона е с 12 МП матрица, а никона ми с 6 МП. Обаче аз си имам и ще продължа да си имам слабост към никон, но искам да позлвам и другото. Абе малко би е историята, ама така е по-интересно

Виж, наистина мога да питам 35 мм. Дано и други се включат

Редактирано от автора , 09.10.2009 13:19:25
http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://store.tagotech.com/images/nikon-2.jpg&imgrefurl=http://store.tagotech.com/index.php%3FcPath%3D22&usg=__nndnKcZF-L3hqIr8Ef7jAh6X4GY=&h=400&w=500&sz=41&hl=en&start=12&um=1&tbnid=lEvCzKqv9poLsM:&tbnh=104&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3DAF%2BConfirm%2Bchip%2BAdapter%2BNIKON%2Bto%2BCANON%26hl%3Den%26sa%3DG%26um%3D1
http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://big-is.com/mypic/albums/userpics/nikon-af-confirm-logo.jpg&imgrefurl=http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%3D370249162873&usg=__mqIXQC726-RNMZEuEr1KuZQ65Zc=&h=400&w=400&sz=75&hl=en&start=14&um=1&tbnid=odxAr-5kOLI2pM:&tbnh=124&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DAF%2BConfirm%2Bchip%2BAdapter%2BNIKON%2Bto%2BCANON%26hl%3Den%26sa%3DG%26um%3D1
.. ако си прецизна във фокусирането , и бърза с чувството си за ритъм по време на снимане - резултатите с добрите никонски обективи са качествени и носят наслада и занимавка . Използват се предимно светлосилните обективи - на най- отворени бленди .
При това положение единствено се прави най-прецизен и бърз фокус . Има обективи , които като оптика не се държат добре на най- отворени диафрагми . трябва да се тества на спокойствие и без прибързване..
http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://big-is.com/mypic/albums/userpics/nikon-af-confirm-logo.jpg&imgrefurl=http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%3D370249162873&usg=__mqIXQC726-RNMZEuEr1KuZQ65Zc=&h=400&w=400&sz=75&hl=en&start=14&um=1&tbnid=odxAr-5kOLI2pM:&tbnh=124&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DAF%2BConfirm%2Bchip%2BAdapter%2BNIKON%2Bto%2BCANON%26hl%3Den%26sa%3DG%26um%3D1
.. ако си прецизна във фокусирането , и бърза с чувството си за ритъм по време на снимане - резултатите с добрите никонски обективи са качествени и носят наслада и занимавка . Използват се предимно светлосилните обективи - на най- отворени бленди .
При това положение единствено се прави най-прецизен и бърз фокус . Има обективи , които като оптика не се държат добре на най- отворени диафрагми . трябва да се тества на спокойствие и без прибързване..

Това дали ще ти помогне, нямах време да го разгледам:
http://photo.net/canon-eos-digital-camera-forum/00JPVw
http://photo.net/canon-eos-digital-camera-forum/00JPVw
Много ви благодаря! Ще разгледам линковете и ще коментирам по-късно!

Bass, да точно за тия преходници става дума. Пробвал ли си тази комбинация Канон-Никон?
Виждал съм подобен преходник да се продава в базара на фф, но не повече от 1-2 пъти...
uri64, аха.. значи там да гледам. На мен ми се искаше да чуя отзиви от ползватели, за да знам дали изобщо си заслужава упражнението

vache:
Пробвал съм , да . Зависи какво снимаш . Ако снимаш 'постановки' и имаш възможност за няколко поредни кадъра (за да може евентуално да избереш най -най- доброто ) и не бързаш и .. не Ти е отговорна работата. Значи . дори и да си 'тренирана' от предишен опит с тези обективи , визьорите на модерните Огледално -рефлаксни камери не са 'предвидени' (по икономически причини ,естествено ) да работят 'удобно ' с мануалните обективи. трябва да се сменя 'фокус - скрийна' . На някои камери е предвидено , на други , трябва да се отваря и третира прецизно чрез добавяне
но си има недостатъка , че меренето на светлината ти става неточно и на по затворени бленди е трудно да бъдеш сигурен за абсолютно точен фокус .
http://www.katzeyeoptics.com/cat--Canon-DSLRs--cat_canon.html
http://www.focusingscreen.com/work/450den.htm
http://www.dyxum.com/columns/other/HaodaScreen/gubbe.asp
Пробвал съм , да . Зависи какво снимаш . Ако снимаш 'постановки' и имаш възможност за няколко поредни кадъра (за да може евентуално да избереш най -най- доброто ) и не бързаш и .. не Ти е отговорна работата. Значи . дори и да си 'тренирана' от предишен опит с тези обективи , визьорите на модерните Огледално -рефлаксни камери не са 'предвидени' (по икономически причини ,естествено ) да работят 'удобно ' с мануалните обективи. трябва да се сменя 'фокус - скрийна' . На някои камери е предвидено , на други , трябва да се отваря и третира прецизно чрез добавяне
но си има недостатъка , че меренето на светлината ти става неточно и на по затворени бленди е трудно да бъдеш сигурен за абсолютно точен фокус .
http://www.katzeyeoptics.com/cat--Canon-DSLRs--cat_canon.html
http://www.focusingscreen.com/work/450den.htm
http://www.dyxum.com/columns/other/HaodaScreen/gubbe.asp
Преди време пуснах ей този пост в Култ-а:
http://photo-cult.com/forum.php?c=8&t=54016&p=54041#54041
Работната отсечка, "flange focal distance", е растоянието между филма/сензора и полираните външни повърхности на байонета на система фотоапарат/обектив (SLR или телеметричен). Всяка система се характеризира с точно определена работна отсечка, например 46.50мм за Nikon F байонетната система и 44.00мм за EF байонетната система. Фокусиране на безкрайност е възможно само ако работната отсечка на фотоапарата И обектива (или обектив плюс адаптер) е точно еднаква. Използването на адаптер за свързване на фотоапарати и обективи от различни системи е възможно само когато работната отсечка на обектива е по-дълга от работната отсечка на фотоапарата.
Да се адаптира обектив с F байонет (Никон) на EF байонет тяло (Канон EOS модел) е възможно, EF обектив на F найонет тяло е невъзможно (ако се използва адаптер без леща вътре в него).
Може да използваш Никонските си обективи на Канон тялото. Няма да имаш Автофокус. С адапторите от линковете които колегите са ти дали по-горе ще имаш потвърждение на фокуса когато на ръка фокусираш - просто ще светва зеланата лампичка във визьора в един момент и фотоапарата ще ти "казва" че си на фокус.
Тук искам да ти обърна внимание на това че потвърждението на фокус от фотоапарат не е препоръчително за прецизна работа и/или когато снимаш на отворени диафрагми с нормални и телеобективи (а даже понякога и с широкоъгълни)на близко рястояние - в такива случаи фокуса е критичен, а "depth of field" - дълбочнината на рязкост в такива ситуации - е много плитка и ефектите от грешката на фокуса се виждат.
Ако снимаш , например, планината на километри отсреща,и си фокусирала на безкрайност и си на f/8 или f/11 или по-малка диафрагма, дори да направиш неточен фокус после няма да се вижда на снимката дори и при 60 х 40 см печат.
Препоръчвам ти да имаш в предвид лампичката за потвърждение, но винаги за презизна работа да си проверяваш фокуса на око, независимо дали лампичката за потвържение на фокуса свети, мига неуверено, или не свети.
Най-добре е да си вземеш наистина фокусиращ екран за модела ти. Или наставка за визьора която увеличва образа 2х или там някъде. Така ясно ще виждаш дали си на фокус или не.
Приставките са много полезни за макро или за теле обективи - в тези ситуации фокуса е критичен, поради много плитката дълбочина на рязкост. Поради близкото растояние до предмета в първия случай, и характерната за тях плитка дълбочина на рязкост при теле и супер теле обективите във втория случай.
Според мен правиш много добре че инвестираш в една марка обективи, и правиш така че ги оползотворяваш на две тела.
Няма да имаш проблеми с ръчния фокус освен ако не снимаш спорт или бързо движещи се обекти.
Относно диафрагмата:
Ще трябва да я затваряш ръчно. За по-ясно изображение във визьора по-време на фокусиране,фокусирай на максимално отворена. Преди да снимаш, трябва да затвориш на ръка Никонския обектив до стойността която искаш за експонацията - например f/5.6.
За много прецизна работа - фокусирай на тази диафрагма на която ще ти е експонацията. Въпреки че ще ти е тъмно, но можеш да си осветиш обекта само за фокусирането.
Обективите имат "focus shift"- ефект при който фокуса се измества пред или зад филма/сензора когато променяш стойността на диафрагмата.
Понеже АФ системите фокусират на макс диафрагма, всяка снимка от всеки фотоапарат която е на различна от макс диафрагмата има грешки във фокуса. Те са много малки, но за макро или големи увеличения създават проблем.
Фокусирайки на диафрагмата на която ще ти бъде снимката помага да избегнеш изместването на фокуса.
Например, единият от мойте обективи - Carl Zeiss Makro-Planar T* 2/100 ZF - си го поръчах от производителя с тест сертификат в който освен някои други параметри, беше измерено и написано изместването на фокуса от диафрагма 2 до диафрагма 4 точно за моя обектив, така че да знам колко да корегирам фокуса когато снимам прецизно.
Фокусирайки ръчно не е проблем, а с малко повече внимание и с обективите на Никон които имаш, ще постигаш прекрасни резултати.
Пробвай във Фотопавилион - ако нямат, сигурно ще ти доставят.Вземи си качествен адаптер. Ако не е произвеен прецизно, обектива ще застане накриво на сензора (дори с части от милиметъра) и това ще доведе до сферични и геометрични аберации в изображението, и до неравномерен фокус в единия край на сензора, а оттам и на снимките ти.
http://photo-cult.com/forum.php?c=8&t=54016&p=54041#54041
Работната отсечка, "flange focal distance", е растоянието между филма/сензора и полираните външни повърхности на байонета на система фотоапарат/обектив (SLR или телеметричен). Всяка система се характеризира с точно определена работна отсечка, например 46.50мм за Nikon F байонетната система и 44.00мм за EF байонетната система. Фокусиране на безкрайност е възможно само ако работната отсечка на фотоапарата И обектива (или обектив плюс адаптер) е точно еднаква. Използването на адаптер за свързване на фотоапарати и обективи от различни системи е възможно само когато работната отсечка на обектива е по-дълга от работната отсечка на фотоапарата.
Да се адаптира обектив с F байонет (Никон) на EF байонет тяло (Канон EOS модел) е възможно, EF обектив на F найонет тяло е невъзможно (ако се използва адаптер без леща вътре в него).
Може да използваш Никонските си обективи на Канон тялото. Няма да имаш Автофокус. С адапторите от линковете които колегите са ти дали по-горе ще имаш потвърждение на фокуса когато на ръка фокусираш - просто ще светва зеланата лампичка във визьора в един момент и фотоапарата ще ти "казва" че си на фокус.
Тук искам да ти обърна внимание на това че потвърждението на фокус от фотоапарат не е препоръчително за прецизна работа и/или когато снимаш на отворени диафрагми с нормални и телеобективи (а даже понякога и с широкоъгълни)на близко рястояние - в такива случаи фокуса е критичен, а "depth of field" - дълбочнината на рязкост в такива ситуации - е много плитка и ефектите от грешката на фокуса се виждат.
Ако снимаш , например, планината на километри отсреща,и си фокусирала на безкрайност и си на f/8 или f/11 или по-малка диафрагма, дори да направиш неточен фокус после няма да се вижда на снимката дори и при 60 х 40 см печат.
Препоръчвам ти да имаш в предвид лампичката за потвърждение, но винаги за презизна работа да си проверяваш фокуса на око, независимо дали лампичката за потвържение на фокуса свети, мига неуверено, или не свети.
Най-добре е да си вземеш наистина фокусиращ екран за модела ти. Или наставка за визьора която увеличва образа 2х или там някъде. Така ясно ще виждаш дали си на фокус или не.
Приставките са много полезни за макро или за теле обективи - в тези ситуации фокуса е критичен, поради много плитката дълбочина на рязкост. Поради близкото растояние до предмета в първия случай, и характерната за тях плитка дълбочина на рязкост при теле и супер теле обективите във втория случай.
Според мен правиш много добре че инвестираш в една марка обективи, и правиш така че ги оползотворяваш на две тела.

Няма да имаш проблеми с ръчния фокус освен ако не снимаш спорт или бързо движещи се обекти.
Относно диафрагмата:
Ще трябва да я затваряш ръчно. За по-ясно изображение във визьора по-време на фокусиране,фокусирай на максимално отворена. Преди да снимаш, трябва да затвориш на ръка Никонския обектив до стойността която искаш за експонацията - например f/5.6.
За много прецизна работа - фокусирай на тази диафрагма на която ще ти е експонацията. Въпреки че ще ти е тъмно, но можеш да си осветиш обекта само за фокусирането.
Обективите имат "focus shift"- ефект при който фокуса се измества пред или зад филма/сензора когато променяш стойността на диафрагмата.
Понеже АФ системите фокусират на макс диафрагма, всяка снимка от всеки фотоапарат която е на различна от макс диафрагмата има грешки във фокуса. Те са много малки, но за макро или големи увеличения създават проблем.
Фокусирайки на диафрагмата на която ще ти бъде снимката помага да избегнеш изместването на фокуса.
Например, единият от мойте обективи - Carl Zeiss Makro-Planar T* 2/100 ZF - си го поръчах от производителя с тест сертификат в който освен някои други параметри, беше измерено и написано изместването на фокуса от диафрагма 2 до диафрагма 4 точно за моя обектив, така че да знам колко да корегирам фокуса когато снимам прецизно.
Фокусирайки ръчно не е проблем, а с малко повече внимание и с обективите на Никон които имаш, ще постигаш прекрасни резултати.
Пробвай във Фотопавилион - ако нямат, сигурно ще ти доставят.Вземи си качествен адаптер. Ако не е произвеен прецизно, обектива ще застане накриво на сензора (дори с части от милиметъра) и това ще доведе до сферични и геометрични аберации в изображението, и до неравномерен фокус в единия край на сензора, а оттам и на снимките ти.
Редактирано от автора , 09.10.2009 23:23:01
Ами аз всъщност и с никона ползвам механични обективи. Д50 изобщо пък не мери нищо с тях. Аз си пределям и бленда и скорост ръчно. Така че имам известен опит. Значи засега стигам до извода с Канона да си ползвам Хелиоса и Юпитера със съответния преход от байонет на резба. Казват, че по-добре се държали тия обективи с канона, отколкото с никона. Ще видим.. аз с тях снимам предимно постановки, но има някаква възможност канона да мери експозицията, за разлика от моя модел никон. То се е видяло, че ще се купуват и канонски обективи, пък ще видим какво и как ще снимам. Благодаря на всички!

35 мм, много благодаря за отговора!!! Полезно ми беше и това да фокусирам на съответната диафрагма. С механичните обективи също го правя, но ако е по-тъмно отварям, фокусирам и затварям. Така или иначе с д50 си е приключение да снимаш с моите механични обективи, но аз си свикнах с това и не ме притеснява. Сега въпросът е откъде да намеря преходника леща никон към канонско тяло. При теб дали няма? Във фотосинтезис човека гледа, гледа и каза, че няма да намеря тук. После каза, че иска да види таз гледка Канон с обектив Никон. Посмяхме се общо взето
Но всъщност аз много си харесвам Никона и нямам желание и намерение да го сменям, освен тялото, разбира се (някой ден). Обаче искам да си ползвам и Канона. Ако имаш идея откъде да си купя преходника и колко струва.
Оше един път - благодаря!

Оше един път - благодаря!

Д50 не може да измерва експонация с обективи без процесор. Ниския клас тела на Никон не могат.
Телата от Д200/Д300 и нагоре го могат.
За ръчната диафрагма имах в предвид не да я определиш, а че няма какво да я затвори до 5.6 ако така си определила. Адаптера не я затваря. трябва на ръка да я затваряш.
При G тип обектив на Никон, които нямат гривна за диафрагмата, няма да можеп да снимаш на по-малки от максималната, понеже няма с какво да я накараш да се затвори до различна от маск стойност.
Телата от Д200/Д300 и нагоре го могат.
За ръчната диафрагма имах в предвид не да я определиш, а че няма какво да я затвори до 5.6 ако така си определила. Адаптера не я затваря. трябва на ръка да я затваряш.
При G тип обектив на Никон, които нямат гривна за диафрагмата, няма да можеп да снимаш на по-малки от максималната, понеже няма с какво да я накараш да се затвори до различна от маск стойност.
http://www.novoflex.com/index.php
Adapter EOS/NIK
Order code: EOS/NIK
Price: € 149,00
Adapter EOS/NIK
Order code: EOS/NIK
Price: € 149,00
Редактирано от автора , 10.10.2009 19:53:29
Ето и едно евтинко ;)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15478
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15478
Редактирано от автора , 10.10.2009 19:48:10
Mersi, Камене!!

Камене, това ли е линка?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15478
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15478
Plam, поправено - сори

За да коментирате, моля, влезте в профила си!