За да коментирате, моля, влезте в профила
си!
Здравейте дайте мнение за тези обективи ще се ползват за пейзаж и спорт
Nikon 70-300 mm f/4.5-32 / 5.6-40
http://magazin.photosynthesis.bg/img/640x480/211402020002_525.jpg
Sigma 70-200MM F/2.8 II APO EX DG HSM MACRO
http://magazin.photosynthesis.bg/img/640x480/212006074002_2496.jpg
Nikon 70-300 mm f/4.5-32 / 5.6-40
http://magazin.photosynthesis.bg/img/640x480/211402020002_525.jpg
Sigma 70-200MM F/2.8 II APO EX DG HSM MACRO
http://magazin.photosynthesis.bg/img/640x480/212006074002_2496.jpg
Nikon 70-300 mm f/4.5-32 / 5.6-40
това нещо не го разбирам
Sigma 70-200MM F/2.8 II APO EX DG HSM MACRO
Добър обектив светъл ,имал съм го ,основният му недостатък при снимане на спорт е много бавният автофокус.
If the camera body does not support HSM motor, AF will not work.
това нещо не го разбирам
Sigma 70-200MM F/2.8 II APO EX DG HSM MACRO
Добър обектив светъл ,имал съм го ,основният му недостатък при снимане на спорт е много бавният автофокус.
If the camera body does not support HSM motor, AF will not work.
На мен не ми се струват удачани за пейзаж...
за пеизаж не
за пейзаж трябва нещо широко, като 18-55мм (най-стандартния), колкото по-широко, толкова по-добре ;)
f/4.5-32 / 5.6-40 има в предвид че на 70мм обхвата на диафрагмите е от ф/4.5 до ф/32, а на 300мм е обхвата от ф5.6 до 40?.
Това 40 на мен ми се струва малко така... нереално. Но може и толкова да е.
Повечето зум обективи имат променлива диафрагма както на отворено така и на затворено според колко сме зумирали.
За спорт си вземи Никон 70-300мм. Но за спорт има значение и тялото защото бързината на процесора за автофокус влияе на бързината на обектива колко бързо ще фокусира нещо което се движи бързо. Но за някои спортни събития е 100% О.К обектива. За други, например рали или коне които скачат няма да се справи тялото ако не е поне Д300 или Д3. Аз снимам много спорт за повечето Български федерации по Джудо, Плуване и Лека Отлетика. Сложи тялото на най-малкия брой фокусни точки за спорт (например 9 а не 11 или 51 точки ако има такава опция) и динамичен следящ фокус.
За пейзаж също става, но за от доста далече ако снимаш и за даден елемент от пейзажа. По-дългите обективи се използат масово за пейзаж но общата заблуда понякога на голяма част от фотографите идва от това че смятат че само широкоъгълен обектив е за пейзаж. Все пак, един 50мм или 35мм или дори 28мм е добре да имаш за пейзаж когато не можеш да снимаш отдалеч и не ти е целта само част от пейзажа. Какъв обектив за пейзаж ще използваш не зависи дали е широкоъгълен или теле, а от това как ти си представяш снимката и дали искаш да твориш с перспективата на обектите в кадъра - широкоъгълните отдалечават задните от предните обекти, теле обективите ги 'събират" едни към други.
Затова не може нито един един обектив да се каже че е пейзажен или не само според фокусното си растояние. Това че по-често се използват широки за пейзаж, това ги прави широките да се казват 'пейзажни' и да се смята че само с тях се снима пейзаж.
Това 40 на мен ми се струва малко така... нереално. Но може и толкова да е.
Повечето зум обективи имат променлива диафрагма както на отворено така и на затворено според колко сме зумирали.
За спорт си вземи Никон 70-300мм. Но за спорт има значение и тялото защото бързината на процесора за автофокус влияе на бързината на обектива колко бързо ще фокусира нещо което се движи бързо. Но за някои спортни събития е 100% О.К обектива. За други, например рали или коне които скачат няма да се справи тялото ако не е поне Д300 или Д3. Аз снимам много спорт за повечето Български федерации по Джудо, Плуване и Лека Отлетика. Сложи тялото на най-малкия брой фокусни точки за спорт (например 9 а не 11 или 51 точки ако има такава опция) и динамичен следящ фокус.
За пейзаж също става, но за от доста далече ако снимаш и за даден елемент от пейзажа. По-дългите обективи се използат масово за пейзаж но общата заблуда понякога на голяма част от фотографите идва от това че смятат че само широкоъгълен обектив е за пейзаж. Все пак, един 50мм или 35мм или дори 28мм е добре да имаш за пейзаж когато не можеш да снимаш отдалеч и не ти е целта само част от пейзажа. Какъв обектив за пейзаж ще използваш не зависи дали е широкоъгълен или теле, а от това как ти си представяш снимката и дали искаш да твориш с перспективата на обектите в кадъра - широкоъгълните отдалечават задните от предните обекти, теле обективите ги 'събират" едни към други.
Затова не може нито един един обектив да се каже че е пейзажен или не само според фокусното си растояние. Това че по-често се използват широки за пейзаж, това ги прави широките да се казват 'пейзажни' и да се смята че само с тях се снима пейзаж.
Редактирано от автора , 11.01.2010 12:54:47
За да коментирате, моля, влезте в профила си!