Популярни снимки за

Всички снимки

За и против използването на дигитална манипулация на снимки.

#1
#1
Повече в следващия пост.
#2
#2
В много дискусии на последък се отрича дигиталната намеса във фотографията. Има доста краини мнения по този въпрос но много малко от тях са обосновани с аргументи. Аз лично се чудя, ако нямам обработваща програма как да си вкарам картата в някоя лаборатория и с химикали да си извадя образ от там. А и с промяна на процесите в една лаборатория, не манипулираме ли краиния резултат по сходен с "Фотошоп" начин?????
#3
#3
Задаваш въпрос, към чиито отговори би бил прекалено пристрастен. Това личи от начина на изложение. В този случай не може да има задоволителен, некраен или аргументиран отговор различен от твоята теза. Просто не може да премине през ситото на валидатора.
Защо тогава задаваш въпрос, като знаеш правилният отговор ?
Дигиталната манипулация има място в обработката на снимки и ще заема все по-голямо място. Тя е обемна като захарен памук - лапнеш нещо, глътнеш нищо. Именно затова и не нахранва, и човек който я практикува се чувства вечно гладен.
Всички снимки, дето ни заобикалят сега в живота ни отвред около нас са дигитална манипулация.Понеже повечето са така успешни, че минават през ситото ни на верността, и скоро буферът ни се запълва с тях и в него не остава място за нещо истинско.
Манипулираните сме главно ние самите, защото сме повече клиенти, отколкото продавачи на тази стока. Одобряваме манипулацията защото както казах, неусетно ни влиза ... а ние самите се опитваме да манипулираме околните.

п.п. Няма нужда да носиш картата от апарата си във фотото за химична обработка. Можеш да пратиш инфото до фотото и по интернет Бъди сигурен, че където и да ги пратиш те ще минат през копир и фотохимия !!! (просто принтерският метод е много по-скъп) Като после ги сравняваш с образа на екрана ти, сам можеш да си отговориш ...има ли манипулация, и коя е по-голяма
п.п. Като казах екрана...
...за манипулация е добре да се използва много качествен и калибриран монитор ! Когато "изнасилваме" в краиности и без това бедният на истинско инфо цифров материал ...(на фотохимичен език му се казва "къса характеристична крива на материала"), добре е да не изпадаме в грешки я с контраста, я с цветният шум вътре ...ако и да не го виждаме от екрана си, т.е. да сме се самоманипулирали
При истинската фотография (от лат. foto - grafus рисуване със светлина)...на дигитален език да я кажа - аналоговата - ролята на любителя е силно ограничена до |"избери филм" и "щракни". За останалото (материал и химия/обработка) се грижат предимно големи фирми с големи възможности и имена. Именно затова и възможностите за грешки са по-малки => резултата по-добър. Като прибавим към това и по-добрите характеристики на материала (мери се по онази крива...която по-горе споменах) и резултата от състезанието е ясен за този етап от живота
Друг е въпроса, че върху любителят сега силно влияе един рекламен фактор, предимно с финансовата си страна: "Купуваш веднъж фотоапарат...и вече може цял живот да не даваш пари за филми и снимки !" (нещо, което на практика не се случва точно така, а напротив !)
Другият силен фактор е: "Ти, а не някой друг е твореца на твоята снимка отначалото до края!"
Манипулацията се практикува и в "аналоговата" фотография още от създаването и. Там е работата, че там като по сложен процес (изохелия, псевдосоларизация, барелеф, и т.н.) за получаването на предсказуем и очакван резултат могат да се грижат само специалисти ! Това силно ограничава кръга - на фенове и почитатели и от друга страна увеличава доверието на зрителя (да я допусне в буфера си...препълненият буфер от изображения)

Редактирано от автора , 20.01.2010 16:02:02

#4
#4
Повдигам темата именно защото съм пристрастен, и то доста често стигам до краиности. Иска ми се да се освободя от личните си предразсъдъци и да срещна разумно мнение от противоположния краи. Без да изпадам в хистерични кризи в защита на своите предпочитания.
п.п.
Надявам се да се съгласиш с мен че фотошоп например хич не е достъпна за всеки програма, имам в предвид практически и теоретични умения за пълно използване на потенциала и. Така че в този аспект също има прекалено малко хора които биха могли да доведат процеса до краи по възможно наи добрия начин.
п.п.п.
Относно мониторите съм напълно съгласен. Без калибриран монитор всяка обработка си е изстрел в тъмното. Но пък като се замисля 90% от нас правят това на домашното си ПС , и едва ли могат да си позволят или пък искат да си позволят достатъчно добър хардуер. Така че не виждам причина да не насилваме до краи това с което разполагаме стига да не прекаляваме с претенциите след това :).
#5
#5
Това е като сол в приготвяне на ястие - може да сложиш една щипка, може да сипеш и целия пакет.
Друг е въпроса за визуалната култура - има ли я или липсва. Извън контекста на предназначение - прави ги така, както ти харесват. За това меродавно мнение няма.
#6
#6
Пич този въпрос е дъвкан дъвкан
#7
#7
Абе знам че е дъвкан до безсъзнание по разните форуми, знам че ако се разровя в архивите и тук ще излезнат една купчина подобни теми. Ама хората се развиват, саита се променя и развива, нови мисли пъплят из главите на хората....

Редактирано от автора , 22.01.2010 14:56:55

#8
#8
Разбира се, че всичко се развива, както техн. средствата за манипулация така и самите ние постоянно. Кой стои на едно място !?
Много добре си направил, че си пуснал тема. Форума е за това !
Последните месеци ми прави впечатление, че е позаприличал на ... пустиня Доста от участничите в него влизат само колкото да кажат някому, да не говори...или да не е многословен и т.н. Малко стрранно с оглед на това, че самите те обикновено са доста приказливи другаде
Има много какво да се каже по темата. Когато имам повечко време ще вляза и ще бъда по-изчерпателен. Освен това винаги обичам да боравя с факти.
Засега само ще кажа, че не съм голям фен на дигиталната манипулация, особено за сериозната фотография. Обичам снимката да ми мирише на истина и автентичност
#9
#9
Да! на манипулацията (с мярка). В края на краищата нима зоновата теория на А. Адамс и особенно в часта и за "отпечатване" на кадрите не е манипулация??
Освен това ако се снима с ДСЛР и резултата е джипег, то тази манипулация се извършва съвсем малко време след като изображението е регистрирано на сензора, още преди записа му върху картата памет - контраст, сатурация, шарпене и каквото се сетите още....
Ако се абстрахираме от всичко друго това е като при изобразителното изкуство - художникът да рисува това, което вижда или това, което е..
#10
#10
Зависи дали искаш да видиш визията за нещата на художника...или реалността
Преди фотографията е имало доста ценени художници, който са се придържали към реалността, пропорциите и, геометрията. точно те са първите, започнали да използват камера обскура - като рисуват отзад
Щом има две потребности, логично е да има засилено развитие и в двете посоки.
Фотографията не е само арт. Бих казал, че предимно не е арт
А дали са нужни такива манипулации ... като РАВ-ЖПГ от самосебе си е ясно, че не спомагат за индивидуалният ефект или стил, а отклонението е винаги еднакво за всички, т.е. остава само отдалечаването от реалността
Не случайно във видеото навлязоха 3 CCD камерите. Във цифровата фотография също скоро ще има генерална промяна, и та ще бъде към реалното цветопредаване и динамичният обхват - там и е болката. Освен това повече ресурс за манипулация има едно по-пълнокръвно на ресурс изображение.
Моля попълнете полето.
Моля попълнете полето.
Регистрация Забравена парола