За да коментирате, моля, влезте в профила
си!
по повод една забележка на cool-eгата Decora,бих искал да споделя метод за оправяне на переспективни изкривявания
Удобна за показване на медода е снимката на Звезден прах със заглавие "Бергамо - Пейзаж"

какво ни прави вчепетление гледайки снимката - на първо място - переспективните изкривявания в краищата на снимката придаващи наклонен вид на сградите ,на второ място - една дразнеща жица в небето и на трето цветния шум напрашил небето ,но да си додем на темата ,хващаме бергамото на стардъста и го пъхаме във фотосопата

маркираме снимката с инструмента crop
от четирите ъглови точки на кропа ,1 и 2 оставяме на мира а 3 и 4 ги местим - 3 улево ,4 удесно ,за да ги преместим обаче требе да маркираме възможността за переспективен кроп -номер 5 ,местенето става като се стремим лявата и дясната страна на кропа /в зелено/ да са успоредни на линия която е отвесна стена /оцв.жълта - 6 и 7/,натискаме ентер и хоп картинката се изправя ,не и кулата обаче - тая в центъра - селектираме я с ласото и даваме командата 9 кукла на конци - puppet warp ,

боцкаме с десен бутон на мишока точки 1 и 2 в основата на кулата а тоцка 3 я боцваме ама не пускаме бутона на мишока и връъъткаме леко вдясно ,така кулата не мръда в основата а се врътва запазвайки пропорциите си
оправихме и кулата ,остава да махнем жицата и да почистим шума и хоп готово
Удобна за показване на медода е снимката на Звезден прах със заглавие "Бергамо - Пейзаж"

какво ни прави вчепетление гледайки снимката - на първо място - переспективните изкривявания в краищата на снимката придаващи наклонен вид на сградите ,на второ място - една дразнеща жица в небето и на трето цветния шум напрашил небето ,но да си додем на темата ,хващаме бергамото на стардъста и го пъхаме във фотосопата

маркираме снимката с инструмента crop
от четирите ъглови точки на кропа ,1 и 2 оставяме на мира а 3 и 4 ги местим - 3 улево ,4 удесно ,за да ги преместим обаче требе да маркираме възможността за переспективен кроп -номер 5 ,местенето става като се стремим лявата и дясната страна на кропа /в зелено/ да са успоредни на линия която е отвесна стена /оцв.жълта - 6 и 7/,натискаме ентер и хоп картинката се изправя ,не и кулата обаче - тая в центъра - селектираме я с ласото и даваме командата 9 кукла на конци - puppet warp ,

боцкаме с десен бутон на мишока точки 1 и 2 в основата на кулата а тоцка 3 я боцваме ама не пускаме бутона на мишока и връъъткаме леко вдясно ,така кулата не мръда в основата а се врътва запазвайки пропорциите си

оправихме и кулата ,остава да махнем жицата и да почистим шума и хоп готово


поправка : връъъткаме леко вдясно = връъъткаме леко вляо
... малко набързо пипнах снимката за по прецизно оправяне се върху изображението се налага "грид",това е една мрежа /решетка/ - която дава реална представа за хоризонтални и вертикални прави в изображението
....и сега виждам ,че може по прецизно - требе се пипне тук там още , но важна е идеята
... малко набързо пипнах снимката за по прецизно оправяне се върху изображението се налага "грид",това е една мрежа /решетка/ - която дава реална представа за хоризонтални и вертикални прави в изображението


Редактирано от автора , 14.12.2011 12:39:21
Препоръчвам също една програма, която е много удобна за коригиране на перспектива и хоризонт
PhotoFiltre Studio X
PhotoFiltre Studio X

А нещо за Edit-> Transform -> Warp да кажеш? ( у фотошопа). Опитвам с това, но само целия кадър. Иначе маркираните части се оправят, но оригиналната форма остава с някакъв син фон... нещо като "раздвоение на личността"
Твоят (или на другите) опит?
И по принцип: огромна благодарност за всички знаещи и можещи, които споделят опита си!!! Това е много красив жест, показва човещина и великодушие! Те затова съм у тоя сайт!! Зашото има готини хора! Има кой да те критикува без злоба и заяждане... абе- кеф ми е и това е
! Поздрави!

И по принцип: огромна благодарност за всички знаещи и можещи, които споделят опита си!!! Това е много красив жест, показва човещина и великодушие! Те затова съм у тоя сайт!! Зашото има готини хора! Има кой да те критикува без злоба и заяждане... абе- кеф ми е и това е

dinkoi в конкретния случай Edit-> Transform -> Warp не помага ,прекалено големи участъци от фотото трябва да коригираме едновременно а с Warp требва го правим на стъпки,при пейзажи става ,ала тука при наличието на отвесни и хоризонтални елементи с ясен рисунък ще се получи омазване и накъдряне ... изобщо при неколкократно ползването на Warp на по обширни участъци от снимка се получава размиване на детайла ,това вероятно е щот при тази операция се прави някаква локална интерполация на пиксели ,която не е твърсе добра според мен
това естествено е мое мнение ,базирано на практическия ми опит

това естествено е мое мнение ,базирано на практическия ми опит

Аз също изправям перспективите като firefighter, защото този начин е лесен. Направи ми впечатление, че в учебника на фотошоп е демонстриран друг начин. Трябва да се има в предвид и факта, че изправянето на перспективите е съпроводено и с леко понижаване на качеството.
Всяка промяна, свързана с деформацията на пикселите в неRAW формат (tiff, jpeg, png & etc) води до загуба на цветова и детайлна информация
Факт, който ме е накарал да не докосвам преспективите и хоризонтите извън формата на сензора. Затова е хубаво да се снима с идея и относително завършен вариант на кадър (неслучайно се правят повече от необходимите кадри за да се извлече максимума от ситуацията в която се намира фотоснимащия) При положение, че се снима в стандартен формат, опцийте за намеса се ограничават и е хубаво да се имат впредвид
Неразбирам COOLегите ( (R) by Огин момче ) които се опитват от тифф или джипега да докарат невъзможно ниво на качество. Таканареченото мазане* , в голяма степен премахва фотоудоволствието от крайния резултат :) ... това си остава все пак лично мнение от проба-грешка начина! :) Успех на всички с Баданарките
PSЪ: какво ли качество ще предложи новата технология
http://www.dpreview.com/news/2011/12/21/Fujfilmorganicsensor


Неразбирам COOLегите ( (R) by Огин момче ) които се опитват от тифф или джипега да докарат невъзможно ниво на качество. Таканареченото мазане* , в голяма степен премахва фотоудоволствието от крайния резултат :) ... това си остава все пак лично мнение от проба-грешка начина! :) Успех на всички с Баданарките

PSЪ: какво ли качество ще предложи новата технология

http://www.dpreview.com/news/2011/12/21/Fujfilmorganicsensor
Редактирано от автора , 22.12.2011 12:15:14
firefighter Дата: 20.12.2011 13:20 : Благодаря! Общо-взето, гледам да не пипам тез корекциим защото съм забелязал това, за което и ти говориш (пишеш, де :) )
Редактирано от автора , 22.12.2011 13:04:31
За да коментирате, моля, влезте в профила си!