Популярни снимки за

Всички снимки

Малко за златното сечение

#1
#1
#2
#2
sunshine_s - Май нема много нужда от тази тема тук. Принципно тукашните TOP OF THE EDGE творци предпочитат да не придирят на правилата /и не само на композиционните, ами и на техническите / защото туй било по....гениално и по....творческо-предизвикателно - един вид бунтарски Артъ
#3
#3

...............
sunshine_s поздрави за статията

Редактирано от автора , 07.01.2013 20:22:37

#4
#4
Може и така да е всеки ще си прецени дали му е интерсно илои не..то принципно във всеки форум ги има такива TOP OF THE EDGE творци :)
сайта съм го направила защото мисля че има с какво да бъде полезен на всеки ...пък и един професионалист удря едно стабилно рамо
#5
#5
Дори и двама да я прочетат, единият от тях да се научи, пак е от полза!
#6
#6
sunshine_s - Така е! Информацията е полезна, а пък професионалиста е ... наистина професионалист :)
#7
#7
благодаря ти ... хубаво е че го имам на разположение :) и ме търпи
#8
#8
Дори и като математик приветствам този материал. Чел съм много статии за златното сечение и винаги ми е било интересно.Този текст не прави изключение.
#9
#9
sunshine_s
#10
#10
Хубаво е когато има повече фотографски теми във форума

Признавам си обаче, че математическата част ми идва малко тежичка... това беше и причината като студент да предпочитам западната техническа литература пред руската
#11
#11
Статията не е добре написана. Пълна е с грешки. Фотопримерите също така не всички са удачни.
Генезиса на Златното сечение и въобще този правоъгълник 2 към 3 имат много общо с човешката психика, възприятие и анатомия на окото, отколкото с математиката - а за това ни дума не е казано.
Напр. цитат "Съотношението на страните на една картина са 2 към 3" - А защо!?
Силните точки в него не "приковават" а задържат вниманието, като водят погледа "да обхожда". Виж, центъра например го приковава много повече То не е да няма и централна композиция. Ако говорим пак с цифрите на тая проклета математика то в първият случай ни кара да отделим повече време, за да осмислим изображението като цяло ... а не вниманието да ни отиде направо в центъра и само там да си остане. ...но ако ти не си сгъбясан от догми и имаш само един неутрален обект на неутрален (напр.черен) фон, то в точка от златното сечение ли ще го сложиш!? ...и ако не, защо не го "приковеш" в негова силна точка?
Изобщо златното сечение не е нещото в една снимка, което трябва да говори за професионализъм. То е нормалният утъпкан път, по който съзнателно или не се движат повечето фотографий. Но то не е и релси от които не може да се излиза!!! именно заради психологическият елемент, защото обектът и състоянието му в снимката не са само математика! Което не означава пък, че всички пътища извън него са възможни за постигане на добър резултат.
Май си требе тема по въпроса

Редактирано от автора , 09.01.2013 16:22:45

#12
#12
Малко да изясня, а да не оставам въпроси (въпреки, че съм сигурен, че повечето го знаят)
Напр. цитат "Съотношението на страните на една картина са 2 към 3" - А защо!?
Ами защото "оперативно интересният хоризонт" пред очите във фиксирано положение на хомо сапиенс е такъв правоъгълник, с широката страна по хоризонта (ако живеехме свободно прелитащи в космоса щеше да е сигурно кръг като люк на совалка). Това има връзка с лещата, с броя на сензорите - пръчици и колбички в ретината, както и с реактивността на центровете на внимание в мозъка. От тук нататък се върви към "пълнежа" на правоъгълника за чието композиционно изграждане има роля не само геометрията, но и типа, вида на обекта, състояние, цвят, големина, повторяемост или уникалност и мн.други.
Моля попълнете полето.
Моля попълнете полето.
Регистрация Забравена парола