-
0снимки
-
0гласове
-
0влияние
-
0любими
-
0следвания
За мен
Literature, Visual arts, Sled dogs
Занимание/Професия:
хореография
За контакти
- Имейл адрес: athanna@ymail.com
- Skype: Athanna2
Оборудване
Фотоапарати:
- CANON Canon EOS 350D
Обективи:
- CANON CANON EF-S 18-55MM F/3.5-5.6 USM
- CANON CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS
Потребителя няма добавени албуми.
Коментари оставени към Автора
Заглавие | Коментар | Автор |
---|---|---|
Снимка без име / | ||
Харесвам! :)
|
||
Снимка без име / | ||
!:-)
|
||
Снимка без име / | ||
(1) SSG:
|
||
Снимка без име / | ||
Харесва ми!
|
||
Снимка без име / | ||
Красиво!
|
||
Снимка без име / | ||
(6) cielo: да
|
||
Снимка без име / | ||
Много хубаво! :)
|
||
Снимка без име / | ||
много хубав кадър
|
||
Снимка без име / | ||
(4) Vlad_bg: ДА !
|
||
З. във висока тонална гама / | ||
на мен ми харесва
|
Последователи:
0 души следват Athanna Fox
Потребителя няма последователи.
Коментари оставени от Автора
Мостът на Траян, построен от Аполодор от Дамаск (103 – 105), е бил разрушен в трети век. Запазени са останките от „краката” на моста от двете стърани на Дунава. Много отдавана, когато даките са се противопоставяли на все по-честите набези на римските легиони по времето на император Траян и на крал Дечебал по Дунавските брегове, в покрайнините на долината на Северин е съществувала крепостта Дробета (днешен Дробета Турну Северин), която е важен кръстопът на големите търговски пътища между Римската империя и левия бряг на Дунав. Във времето между двете войни с Дакия – 101-102 и 105-106 – период в който Дечебал е насилен да приеме мирно споразумение наложено от Траян, римляните са бързали да осигурят директна комуникация с Дакия, от гледна точка на окончателното завладяване на Дакия и по-лесното и бързо транспортиране на заграбените богатства към Рим. Главна пречка в техните намерения е бил Дунава.
За да победи тази трудност, император Траян се обръща към най прочутия архитект за своето време – Аполодор от Дамаск. Не случайно се избира мястото на бъдещия мост над Дунав да бъде Дробета. Като изключително важна стратегическа и икономическа точка, Дробета предлага още едно предимство: ширина и дълбочина на Дунава относително малки в тази част. Аполодор построява моста в периода 103 – 105 година.
От антични източници има данни за големината и формата на моста (дълъг приблизително 1135 метра, широк около 15 метра и висок около 19 метра, направен от кръстосани дървени греди, закрепени към дълбоко захванати пилони, които са били от тухла, камък и природен цимент наречен „поцолана” с поризход от Италия) но няма никакви, или почти никакви данни за начина на построяване. Много специалисти смятат, че Аполодор е отклонил Дунава по един мъртъв ръкав, по този начин намалявайки драстично нивото на водата. След това е извършил отливането на „краката” в дървени кофражи – технология изключителна за времето си.
След завършването на моста, неговата охрана е извършвана от Дробета и Понтес. Достъпът до моста е можело да стане само минавайки през тези крепости. С прекратяването на Римското господство в Дакия, мостът е разрушаван многократно. Днес могат само да бъдат видени „краката” на моста на бреговете на Дунав а през 1858, когато Дунав е регистрирал изключително ниско ниво, е била видяна и тяхната подводна част. Въпреки малкото следи останали от моста на Аполодор от Дамаск, той остава една изключителна реализация за своето време.
Местоположение: Мостът се намира в централната част на град Турну Северин.Руините на моста се намират в Регионалния музей в Турну Северин.
Иначе да ;)