-
0снимки
-
0гласове
-
0влияние
-
0любими
-
0следвания
За мен
- Липсва информация
За контакти
- Липсва информация
Оборудване
Фотоапарати:
- Няма добавени
Обективи:
- Няма добавени
Потребителя няма добавени албуми.
Коментари оставени към Автора
Заглавие | Коментар | Автор |
---|---|---|
Снимка без име / | ||
Харесва ми!
|
||
Снимка без име / | ||
Хубаво!
|
||
Ниагара / | ||
(1) meto: да
|
||
Снимка без име / | ||
!!!
|
||
Снимка без име / | ||
хубаво!
|
||
Ниагара / | ||
Харесва ми!
:)) |
||
Снимка без име / | ||
Харесва ми!
:)) |
||
Снимка без име / | ||
Харесва ми!
|
||
Снимка без име / | ||
!!!
|
||
Снимка без име / | ||
Харесва ми!
|
Последователи:
0 души следват Димитър Джамбов
Потребителя няма последователи.
Коментари оставени от Автора
Темата е популярна по това време във Франция, но все още не в Италия. Творбата изобразява тялото на Исус в скута на майка си Мария след свалянето му от кръста. Фигурите са в естествени размери. Скулптурата е висока 174 см, а на ширина е 195 см. Създадена е в чест на 1500 годишния юбилей от рождението на Христос. Скулптурата е важно произведение на изкуството, тъй като балансира между ренесансовите идеали за класическа красота и натурализма. Двете статуи са едни от най-завършените произведения на Микеланджело.
През 18 век статуята е пренесена в една от капелите на базиликата "Свети Петър" в Рим. При транспортирането ѝ е повреден палеца на лявата ръка на Дева Мария.
Микеланджело завършва творбата си през 1499 г., когато е само на 24 години и тя е единственото произведение, на което е сложил инициалите си.
В нея Микеланджело изобразява и противопоставя мъжкото на женското, живото на мъртвото, голото на прикритото, вертикалното на хоризонталното, което внася в композицията елемент на напрежение.
През 1972 г. статуята е атакувана от австралийския геолог от унгарски произход Ласло Тот, крещящ, че той е Христос. След реставрация, статуята е поставена зад непробиваемо стъкло, вдясно от входа на базиликата.
Съжалявам за отраженията, но снимката е правена през стъкло. :)